Sunday, February 5, 2012

cuti lagi..

negara kita sememangnya terkenal dengan cuti yang banyak, ada pelbagai cuti, dan dalam musim cuti ni, ramailah yang tidak melepaskan peluang untuk menghabiskan masa dengan kawan-kawan, ahli keluarga, pergi dating, ulangkaji pelajaran dan ada jugak yang tidak mendapat cuti, takpe, lain kali apply lebih awal sikit.

aku pula, bila dapat cuti, takkan melepaskan peluang, sebab aku punya kerja kat company ni memang susah nak cuti, maklumlah, bila kerja dengan syarikat korea ni, orangnya terkenal dengan siakp yang kaut kerja, jatuh tempat no 2 didunia selepas china, kuat tak?

tapi cara kerja agak kelam kabut dan sentiasa tidak tetap pendirian, jika berbalik pada zaman dahulu, negara korea ni lebih mundur berbanding malaysia, mengapa begitu? mestilah disebabkan oleh peperangan, itu sebab diaorang mundur, perang saudara lagi, dan sekarang ada dua korea, nasib baik malaysia masih lagi 1MALAYSIA, walaupun berbilang-bilang kaum.

aku harap rakyat malaysia tidak lah bodoh, dan jangan lah bergaduh disebabkan oleh ideologi politik yang berbeza, kita yang rugi, ahli politik tidak rugi pun. korang tahu?

kalau kita pergi ke indonesia, terutama di kota jakarta, mesti penuh sesak.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...