Tuesday, February 7, 2012

cuti 3: thaipusam day

selangor cuti lagi nampaknya hari ini, dan pada sesetiap kali 'public holiday' serta kena pada harinya, maka berpusu-pusulah orang ramai balik ke Kampung.

ini adalah peluang, dan peluang yang jarang-jarang dapat ni, termasuklah aku, tidak akan dilepaskan begitu sahaja, maklum sajalah dengan cuti yang susah nak dapat dan kalau boleh disuruh kerja 7 hari seminggu.

itu pada boss lah, kalau pada pekerja, cuti itu mesti, kadang-kadang perlukan cuti, minta sajalah, diluluskan atau tak itu terpulang.


ni pun aku saja gatal-gatal tangan hendak menulis, hari yang lepas aku tulis pasal cuti, cuti 2 dan kali ni, cuti 3, banyak tulisan berkisarkan cuti saja di Malaysia ni kan. bukan tak suka cuti, tapi cukup sinonim dengan warga kita, ada yang masuk kerja 1st day, terus tengok kalendar bila cuti.


tak sakit ke diaorang nih?

hari ni cuti sempena taipusam, seperti biasa, orang ramai akan memenuhi gua batu Cave, untuk bersembahyang (bagi kaum india), manakala yang cucuk-cucuk badan dengan besi tu adakah satu ritual pemujaan? atau untuk buang segala dosa lampau?




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...