Monday, May 9, 2011

tentang nuffnang

since kenal dengan nuffnang aku sangat teruja, tau x kenapa?

...sebabnya dapat tahu diaorg akan bagi kita duit dengan percuma bila kita mendaftar dan meletakkan iklan diaorg dengan syarat kene ada blog, tak kisah sama ada wordpress @ blogspot atau domain2 berbayar yang lain.

tapi sekarang ni aku masih lagi menggunakan blog free, tak mampu lagi nak guna blog berbayar...
..so kalau ada sape2 yang sudi untuk sponsor aku.....ringan2kan lah tulang yer....hahaha.

dan kalau korang nak tau, bukan senang juga untuk diaorg bagi duit free kepada kita, kenelah juga mengikut terma dan syarat2 yang diaorg kasi.

daripada pengetahuan aku tentang nuffnang nie diaorg tidak suka kalau kita;

1. klik sendiri iklan yang terdapat dalam blog masing....dengan kata lain sebagai 'fraud click', nanti kita tak dapat bayaran @ di banned bila ianya dapat dikesan.

2.jangan menduakan nuffnang @ curang, contohnya dalam blog korang dah ada iklan nuffnang, lepastu gatal2 tangan lagi nak masukkan iklan2 lain, ini yang nuffnang tidak suka sebenarnya kalau dalam blog korang ada iklan pesaing dia yang lain. jadi kenelah setia dengan nuffnang ok!.

3.pendapatan blog tak akan dapat punya dengan start berblog sehari dua, seminggu dua atau sebulan dua, mungkin korang menunggu untuk setahun 2 3 tahun supaya blog korang betul2 mantap dengan traffik, dan kerap dikunjungi orang ramai.

4.yang ini penting!!!, entri blog kenelah update selalu, x payah kan?


sekian intuk kali ini, kita jumpa di lain hari.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...