Tuesday, May 31, 2011

budaya kita

hi....korang tahu x, apa-apa pasal budaya kita, khususnya bagi bangsa melayu, dan sekarang aku bukan nak tulis panjang lebar pasal budaya kita ni.

aku cuma akan ambil dari beberapa perkara yang berlaku di persekitaran aku;

1.malas
 yang ni sangat selalu ada dalam diri kita, sikap beginilah yang buatkan kita selalu ketinggalan, dan jugak bila melibatkan orang lain boleh buat orang sakit hati, contoh terdekat, nak dikatakan sebelah rumah aku ada satu rumah kosong, parking cantik punya, cuma dipenuhi dengan semak samun, lepas tu, pada hujung minggu aku cuci lah sikit semak samun dikawasan rumah kosong tu, keesokkan harinya, aku tengok dah dirembat oleh malaun mane ntah, siap parking kete dia lagi dan berkunci rapat, entah kete sape, xsempat aku nak tanye jiran sebelah.


2.hangat-hangat tahi ayam


3.PHD (perasaan hasad dengki)


4.sindrom sok-sek sok-sek.




untuk 2,3 dan 4...korang bolehlah explain yer..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...