Friday, July 19, 2013

10 ramadhan...coretanku.

dari 1 ramadhan hinggalah 10 ramadhan...apa yang korang rasa? adakah cukup sempurna amalan disepanjang waktu tersebut? adakah solat sunat terawih tidk pernah miss?

adakah...adakah.....sehingga 20 ramadhan baru hendak...pergi ke masjid semata-semata hendak mengejar lailatul qadar...10 terawal sibuk dengan hal-hal harian...nak lagi panas...baca sampai habis ok..
tahun depan belum tentu kita akan bertemu dengan ramadhan lagi, mungkin juga bertemu..alhamdulillah.
tapi masa sekarang, bulan yang berkat ini, suasana sungguh syahdu sekali, nyaman, tidak sama seperti bulan-bulan sebelum ini, jika berperang, mereka sanggup berehat semata-semata hendak menunaikan rukun islam ini.

kita yang berada di negara tercinta Malaysia hendaklah bersyukur kerana negara tidak bergolak, cuma bagi masa sekarang, maklumat dihujung jari...tidak sama seperti 10tahun lalu, jika ada ahli politik yang buat salah sekalipun, rakyat masih tidak tahu lagi, tapi bukan sekarang, rakyatakan tau on the spot, mereka tidak boleh sewenang2nya hipokrit.

tengoklah di daerah besut, terengganu, sekarang ni sedang hangat dengan PRK kawasan besut kerana salah seorang pemimpin politik parti biru telah kembali ke rahmatullah, dulu daerah ini sunyi sepi, sekarang meriah dengan pemimpin2 yang jarang atau tidak pernah turun padang, sekarang tanpa segan silu turun padang menemui rakyat, tidak lain dan tidak bukan untuk meraih undi.

bab janji jangan cakaplah, macam2 janji yang mereka janjikan jika menang, tapi....entah tertunai ke tidak..wallahualam, janji orang politik ni bukannya boleh pakai sangat, tengoklah kat terengganu, jalan ke hulu terengganu..lampu isyarat bukan main banyak,lama dah orang bising dan mengadu....tapi tidak ada tindakan juga...berapa kali masuk paper dah,,,mereka kata hendak kaji dulu....sampai sekarang masih kaji...kaji dan kaji..tindakan tiada..what the hell?

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...