Saturday, November 19, 2011

pengalaman itu sangat mengesankan

gambarkan tajuk di atas itu dengan pengalaman korang, tak kisah lah ape-ape pun okey?
asalkan ia adalah satu pengalaman korang yg dirasakan begitu menguja kan ke, mencemaskan ke...

pernah tak korang dikejar ayam?
dikejar lembu?
disergah ular?
dilastik batu?

hidup nih ibarat buah durian


atau apa2 pengalaman yang lebih moden lagi di masa kini...boleh lah kita pikir-pikirkan, seiring dengan peredaran zaman kini kan, setiap pengalaman yang kita hadapi tentulah berlainan jika dibandingkan dimasa lalu @ zaman kanak-kanak yang penuh dengan keriangan.

bila ia sudah berlalu, mulalah kita rindukannya. ingin kembali pada masa lalu amatlah tinggi, tapi apakan daya, setiap yang kecil akan besar, setiap yang besar akan remaja, dan remaja ke dewasa..seiring dengan perkembangan teknologi masa kini, ada yang lahir didunia ini terus mendapat akaun facebook kan?

bila besar-besar sudah pandai meminta laptop, jika tidak dapat, meraung menangis merajuk dan bermacam-macam lagi, perlu mengajar erti kesusahan dan erti berusaha untuk anak-anak, jika ingin melihat ianya menongkah arus arus deras dari semasa ke semasa....agree??

ibarat menatang minyak yang penuh, sudah tentu bila dicurahkan air, airnya tidak sebati dengan air, jika memasukan air dalam minyak yang panas, sudah tentu ianya mengelegak dan terkena ditangan sendiri kan, siapa yang sakit? sakit hati? sakit jiwa? sakit itu hanya sekejap atau lama bergantung pada cara kita mengubatinya.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...