Tuesday, November 15, 2011

malaysia tempat pertama

mungkin tajuk diatas sedikit sebanyak membahagiakan korang kan? apa tidaknya...kerana ia melibatkan nama malaysia, korang tau tak apa itu di sebalik tajuk "malaysia tempat pertama"?

meh dekat aku nak bisik, tempat pertama tu ialah.....erm erm....ini tidak ada kene mengena dengan sukan sea yang sedang berlangsung di palembang tau, nehi!! nehi!! nehi!!....tidak sama sekali...walaupun sekarang ni sedang mengutip emas.

okey, yang dikatakan sebagai tempat pertama itu adalah disebabkan oleh tabiat pemakanan rakyat malaysia, dan kita akui....negara kita memang banyak dengan makanan dan boleh dikatakan sebagai syurga makan.



okey? itu kita tidak boleh disangkalkan lagi, negara lain rakyatnya mati kerana kelaparan, rakyat kita mati disebabkan oleh kekenyangan.
sebagai contoh:- 
seorang pemuda, balik dari kedai makan bersama kawan-kawan tiba-tiba terkena serangan jantung.

bab makan ni pula kita sangat mewah, bangun-bangun tido terus ada makanan, dan bagi yang rasakan dirinya makan tak abis tu, bolehlah share-share dengan umat yang memerlukan, tidak guna jika kita tidak berkongsi, kerana disebalik perkara itu ada keburukannya.

dan rakyat malaysia juga lebih banyak yang tidak bersukan, suka tangguh-tangguhkan bende yang dikatakan adalah tanggungajwab diri sendiri. okey? boleh faham?

dan lama kelamaan akan memudaratkan badan.
mahukah korang?


mulai dari sekarang, bertindaklah untuk masa depan diri sendiri, carilah kesihatan.

untuk diri sendiri, untuk keluarga, untuk negara.





2 comments:

kim said...

baca pasal ni kat paper pg tadi....tapi, saya masih x de kesedaran...huuuu~

Admin said...

huhu....kenapa jadi mcm tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...