Tuesday, December 27, 2011

bahaya peminta Bantuan Rakyat 1 Malaysia

~~BACA ARTIKEL INI SAMPAI HABIS~~~

ini lagi satu, memang betul2 terkena bagi yang tak tahu menahu dan jugak tidak membaca isi-isi kandungan tentang pembahagian duit 500 ringgit sorang bagi yang pendapatannya kurang 3ribu.

bunyinya best kan, tapi jika seseorang yang sebelum ni pernah bertukar kerja dan jugak gajinya sebelum nih melebihi tahap yang ditetapkan untuk membayar cukai, jangan terkejut jika selepas disuruh bayar jumlah cukai yang tidak pernah dibayar sebelum ini.

lebih elok jika tidak liat untuk membayar cukai walaupun hati asyik nak menyalahkan orang lain.

bagi korang yang dah memgisi borang BR1M itu, cuba semak diri sendiri adakah sebelum ni pernah membayar cukai ataupun pernah bertukar kerja, yang mana kerja sebelum ni gajinya melebihi dari apa yang sekarang.






1 comments:

Jasman said...

azwe mu kene bayar cukai ke?besar gaji mu...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...